קודקוד (תכנות) - שגיא לופטה

קורס בחירה למחוננים - חטיבה

אם יש משהו אחד שברור לכולנו בעידן שבו אנו חיים היום הוא שהיכולת להשתמש ולהבין טכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד ממרבית הדברים שקורים סביבנו היום. ממכוניות אוטונומיות ללא נהג, פיתוחים צבאיים, ששומרים עלינו כמעט כל יום, ובניית אפליקציות ש"לומדות" אותנו כמו You Tube, Tik Tok , ו Netflix . לכל האלו יש משהו אחד שמשותף להם, הם כולם התחילו את דרכם על מחשב של אדם כמוני וכמוכם שפתח תוכנה והתחיל לכתוב קוד – התחיל לתכנת. 
כל אחד.ת מכם.ן נולד.ה לתוך העולם הדיגיטלי, וכתוצאה מכך אתם כבר משתמשים בו באופן יומיומי בצורות רבות ושונות. אתם ללא ספק צרכני טכנולוגיה גדולים, ובקורס קודקוד אני אלמד אתכם להיות יוצרי טכנולוגיה, דרך למידת תכנות.
לעיתים קרובות תחומי המחשוב והתכנות נלמדים אך ורק דרך הצד הטכני שלהם – קורס קודקוד יהיה שונה! 
אנחנו נלמד תכנות יצירתי – נלמד את אופן החשיבה שנדרש ממתכנת או ממתכנתת, אבל ניישם אותה דרך יצירת משחקי מחשב, קומיקסים וסרטונים בתכנה שנקראת scratch

בקורס ניצור משחקים, סרטונים ועוד מגוון רחב מאוד של יצירות, שיכולות להיות כמעט כל דבר העולה על דעתנו.
אנחנו נעבוד בשיטת "תכנות בלוקים" – תוכנות הנכתבות ללא שימוש בשפת תכנות, אלא בעזרת גרירת לבנים המכילות פקודות שונות, ונראה איך הדמויות שלנו צריכות לקבל פקודה לכל צעד קטן, שאנו רוצים שהן תבצענה על המסך. 
מחצית א': קורס למתחילים המתאים לבנות ובנים ללא ניסיון בתכנות וכן לאלו עם ניסיון מועט
מחצית ב': קורס למתקדמים ולכאלו שסיימו את מחצית א' ורוצים להמשיך ולהעמיק

שגיא לופטהשגיא, פסיכולוג קליני ודוקטורנט לפסיכולוגיה בתחום מערכות יחסים רומנטיות ופסיכותרפיה.
מתמחה כפסיכולוג במרפאה הקהילתית של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון.
למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המוח והקוגניציה באונ' בן גוריון בתור מטרה להיות חוקר מוח, אך מהר מאוד שיניתי כיוון והבנתי שהייעוד שלי הוא לטפל ולעזור לאנשים.
לאחר התואר הראשון המשכתי ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, ושם הבנתי כי במקביל לסיפוק מטיפול שאני מאוד נהנה ממחקר, והחלטתי להמשיך ללימודי דוקטורט.
כך יצא שהצלחתי לשלב את שתי תשוקותיי – מחקר וטיפול – יחדיו. לאורך כל דרך זו עסקתי רבות בהוראה בקורסים רבים במוסדות אקדמיה שונים וכן במרכזי מחוננים.
במקביל אני פעיל חברתי ועובד בשינוע והובלת ארגוני בוגרים א-פוליטיים, במטרה לעזור לאותם בוגרים לחולל שינוים חברתיים-ציבוריים-מדיניים בישראל. תושב תל אביב, נגר חובב, וכשנשאר זמן פנוי מנסה להעביר אותו בים בגלישה וצלילה.